A Long-tail és kulcsszó kutatás

A Long-Tail technika jól ismert SEO eszköz, amelyet sok blog és weboldal használ az online világban. A technika elsődleges haszna, hogy az a felhasználó akit a Long-Tail technikával a weboldalunkra csábítunk, valójában egy potenciális vásárló, hiszen pontosan azt keresi amit mi kínálunk, azaz amire a technikát alkalmaztuk.

Amikor egy weboldalt illetve webáruházat, honlapot megálmodik valaki, akkor ennek a célja jórészt az ügyfélszerzés, és a megszerzett ügyfeleknek való termék értékesítés. Ilyenkor általában van egy fő témacsoport, egy adott szakmában való szolgáltatás nyújtás (például lakásfelújítás, vagy költöztetés ) vagy valamilyen termékcsoport (például Divatos Női Ruhák Webáruháza) stb. A fő kulcsszavakat és tartalmakat ezek köré a szolgáltatások és termékek köré építjük, és elvárjuk,  hogy az adott kulcsszavakra kereső ügyfelekből vásárló lesz, hiszen ez a weboldal vagy webáruház létrehozásának a célja.

Tételezzük fel, hogy van egy hatalmas raktára egy kereskedőnek, valahol egy elhagyatott vidék peremén. A raktár tele van szebbnél szebb és jobbnál jobb áruval. A kereskedő arról álmodik, hogy egyszer csak megnyílik a raktár ajtaja, és betódul több ezer ember, akik szétszéledve a raktárban magukhoz veszik azokat a termékeket amelyek megtetszenek nekik, és kifizetik azt majd boldogan távoznak.

Minden kereskedő erről álmodik, és ezért hoz létre online üzletet, hiszen az non-stop nyitva van és bármikor lehet “tódulni” vásárolni.

A valóság ezzel szemben más. A valóságban óránként megjelenik tíz-húsz ember, akik össze-vissza turkálják az árukészletet, és a fele vásárlás nélkül lép tovább, néhányan már voltak itt, ők a visszatérő dilemmázók akik lehet hogy vásárolni is fognak, de ez 50% pár ember pedig vesz valamit, többnyire olyasmit ami a helyszíni turkálás során tetszett meg.

Miért más a valóság, mint amit a kereskedő megálmodott?

A válasz abban keresendő, hogy ezek az emberek miért jöttek be a raktárba? Ha a látogatók csak böngészik a termékeket, de nem vásárolnak belőle, ha vannak látogatók, de nincs konverzió, akkor más okból jöttek a raktárba mint amit ott találtak. (Persze erre is megvan a megfelelő technológia, hogy elkezdjenek vásárolni, de ez már egy másik bejegyzés lesz) Ha tehát vannak látogatók a weboldalon, de nem keletkezik eladás, értékesítés, illetve nem jelentkeznek a szolgáltatásra, nem képződik ügyfél megkeresés a weboldalról akkor a látogatók csak lézengők akik “plázáznak” a weboldalon de tényleges forgalmat nem generálnak.

Ha a logika oldaláról közelítem meg őket akkor azt is mondhatnám, hogy rossz helyen vannak. Ha olyan weboldalon lennének, amelyik tartalmával megfogja őket, és magához vonzza az érdeklődés és a kiváló árak akkor szinte minden látogató vásárlóvá konvertálódhatna. Azonban egy kereskedő sem tudja így kielégíteni a kíváncsi ügyfeleit, hiszen nem árulhatunk mindenből a legjobbat a legolcsóbban. Akkor mit tehetünk? Vonzzuk be azokat a látogatókat, akik pontosan azokat az áruféleségeket keresik, pontosan olyan áron ahogyan mi kínáljuk. Ehhez ki kell választani azt a célcsoportot akinek értékesíteni szeretnénk. Ezután ha a célcsoport megvan, akkor jön a képbe az ár, be kell lőnünk azt az árat, amelyet ez a csoport szívesen ki tud fizetni azért a termékért amit mi kínálunk. Ha ez is megvan, akkor jön a képbe a Long-Tail technika, kulcsszó kutatással találjuk meg azokat a szavakat amelyeket ezek az emberek keresnek.

A kulcsszó kutatás nélkül valószínűleg azokat a szavakat vennénk fel kulcsszónak, amelyeket a saját kis szótárunkból kihalásznánk, ezek pedig általában köszönő viszonyban sincsenek a valósággal.

A sikertelen weboldalak és webáruházak jelentős részének fogalma sincs, hogy azok a  potenciális ügyfelek akik szívesen kifizetnének a termékeikért egy vagon pénzt (ha megtalálnák) egyszerűen gyanútlanul elsétálnak a weboldaluk mellett. Olyan ez, mint amikor a kereskedő üzletébe vakítóan betűz a nap, a vásárlók pedig panaszkodnak, hogy meleg van. A kereskedő jót akar, és belülről befoncsoroztatja a kirakatot, a tükörfoncsor pedig visszaveri a tűző napot. Az üzletben másnap tökéletes klíma várja a vásárlókat, azonban másnap már senki sem vásárol, be sem mennek az üzletbe… Mindenki megáll a kirakat előtt, mosolyognak, mutogatják egymásnak amit látnak, mégsem vesz senki semmit. A kereskedő kétsége esik, és amikor harmadnap sem jön be vásárló a boltba, kimegy a kirakat elé megnézni, hogy mi a baj. A kirakat előtt a homlokára csap. A vásárlók a belső foncsorozott üveg miatt kívülről egy hatalmas tükröt látnak, amelyik visszaveri a napsütés, és amelyikben nézegetik magukat, viszont az üveg mögötti termékeket sajnos már nem látják. Egyszerűen elsétáltak a kirakat előtt azok az emberek akik szívesen vásároltak volna ha megtalálják a termékeket.

Ennek az embernek még szerencséje volt, hogy vette a fáradságot, és kiment megnézni, hogy mi lehet a baj. Sok weboldal tulajdonos nem “megy ki” a bolt elé, hanem lehúzza a rolót mert nem jön a vásárló.

A kulcsszó kutatás kedvező áron elérhető szolgáltatás, amelyik segít, hogy ne a saját fejünkből találjunk ki olyan stratégiát amelyik nem működik. Áruljunk olyan terméket illetve termék variációkat amelyet keresnek, mert ha olyasmit árulunk amit nem keresnek, akkor valószínűleg abból nem lesz nagy üzlet. Találjuk meg azokat a kulcsszavakat és kulcsszó összetételeket amelyek felkeltik a vásárló érdeklődését, és képezzünk ezekből a kulcsszavakból termékneveket, termék illetve bejegyzés címeket.

Ha a kulcs szavakra elöl van a weboldalunk ez valószínűleg megfelelő forgalmat is fog generálni. Azonban ebből nem biztos, hogy lesz konverzió is, viszont a konverzió nagyon magas a long tail találatok alapján beérkező látogatóktól. Az ár -érték arányú fejlesztéseknél ez az irány térül meg a legjobban, mert hiába van csili-vili weboldalunk ha nincs belőle bevétel.

Ha segíthetünk weboldalának a fejlesztésében kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk elérhetőségeinken.

Keresőoptimalizálás elemei

A keresőoptimalizálás egy rendkívül összetett feladat amelyen belül a tartalmi elemek finomhangolása által érjük el a kívánt célt. Olyanok ezek az elemek mint az orgona sípjai, ha minden elemet a megfelelő méretűre hangolunk akkor a végén szépen fog szólni és a Googletól pedig megkapja a képzeletbeli tapsot. A tartalmi elemeket azért kell hangolni mert a Google keresője illetve függvényei a tartalmi elemeket mérik és ebből generálnak matematikai egyenletet amelynek a végén megjelenik az a bizonyos szám. Minél kisebb ez a szám annál jobban áhítozunk rá, hiszen ez fogja biztosítani a jó helyezésünket a keresőben. Ha egy egy elem nincs jól hangolva az már észrevehető, de ha nem figyelünk a hangolásra akkor bizony hamisan fog szólni a “zene”.

Főcím

A főcím (title) kell hogy kapja a főoldalon (home) a H1 jelölést, és ez a legnagyobb betűméretű szöveg. Ez az oldalcím. Legyen rövid és tartalmas illetve dizájnos hiszen a cím az oldalunk legfőbb tartalmi eleme. Nem árt ha más oldalon más jelölést kap, ezért egy if tag figyelje, hogy csak akkor legyen H1 ha a főoldalról van szó, egyébként lehet pl:div is.

Logó

Ha céges oldalról van szó érdemes csinálni egy logót is amely ábrát ikonként és egyedi jelölőként is alkalmazhatunk, valamint elhelyezhetünk a termékeinken is. Célszerű a logó mellé az oldalcímet szöveggel is kiírni. Ne legyen túl hosszú a Google szabályozza a megjeleníthető karakterek számát, ez jelenleg max:57 karakter.

Menü

A menü jól olvasható kulcsszavakat is tartalmazó szöveg legyen, lehet csupa nagybetű. Tartalmazza azokat a fő kulcsszavakat amelyekben szeretnénk jó helyezést elérni. A menü az oldalunk tartalmára mutasson, ne vigyük el a látogatót külső oldalakra a menüből, tehát nem szerencsés a kifelé mutató oldalak linkjeit a főmenüben elhelyezni. A menü legyen reszponzív és az egér illetve az aktivitás legyen látható a menüpontokon is. Ha a menüpont felett van az egér vagy mutatóeszköz akkor változzon meg a link színe, vagy a háttér színe, hogy biztosak legyünk abban, hogy éppen hol járunk. A jó menü a jó oldal alapja tehát szerkezetileg és működésileg meghatározza az oldalunk szerethetőségét. A hibásan működő menü, nem kattintható linkek, vagy nem egyértelmű működés jelentős látogatóvesztést okozhat ezért oda kell figyelni a részletekre is. A túl sok link nem szerencsés, ilyenkor kategóriákban kell a linkeket csoportosítani, mint pl: a webáruházaknál.

Tartalom főcíme

Elsősorban belülről haladunk kifelé a hangolásnál. A legfontosabb elem a cím (title). A beszédes URL-t a jó cím fejezi be, és innen következtet elsőként a Google robot a cím alatt található tartalomra. Mivel a címből generálódik az a link amelyet a Google találatként fog viszaadni ezért a tartalma fontos, ezzel hívjuk az embereket kattintásra, hiszen a találati listában arra a címre fog kattintani amelyik felkeltette a figyelmét. A címeket fontosságuk szerint a H jelölőkkel jelöljük, ez lehet H1-től H6-ig bár van aki az 1-3 között jelöl csak címeket, ennyi szerintem is elegendő. Ha nincs a H jelölő megfelelően beállítva akkor a Google úgy tekinti mintha nem lennének jelölők ezért a saját algoritmusa szerint különbözteti meg  a címeket. Az algoritmusban a cím betű mérete és színe illetve a kattinthatósága döntő szerepet játszik. Ebben az a logika, hogy a cím fontos üzenetet hordoz és ezért valószínűleg nagyobb betűméretet kap mint a többi szöveg és már színnel is jelöljük. A jó cím mögött különálló kattintható tartalom van, tehát egy lapnak egy főcíme (H1) lehet. Ha lehet a fő oldalcím után ez legyen a második legnagyobb betűméret. Ez a legfontosabb jelölő.

Tartalom szöveg

A szöveg elején az első 160 karakter nagyon fontos hiszen ez generálja a description szövegét ez az oldal tartalmi fő összefoglalója. Ezért fontos, hogy az első százhatvan karakter tartalmazza azt az esszenciát amilyen tartalom a lapon szerepel. A százhatvan karakter feletti részt a Google levágja tehát nem fog megjelenni a tartalom leíró részében.

Egy példa a nem túl esztétikus weboldalra…

Az ideális szöveg érdekes, olvasmányos, olvasható kontrasztos szép betűtípus. Tartalmaz képeket, ábrákat, számokat, linkeket esetleg video van elhelyezve a szövegben. A szöveget kiemeléssel hangsúlyozhatjuk, esetleg szöveg dőléssel bár a pixelek miatt a dőlt szöveg kellemetlenebb a szemnek. A jól olvasható szöveg mögött a háttér színe jelentősen eltér a szöveg színétől. Nem annyira jó megoldás a sötét háttéren a világító kék illetve UV zöld betűtípus, kerüljük el a szélsőséges szemzsibbasztó megoldásokat hiszen nem fogják a látogatóink hegesztőpajzzsal olvasni a tartalmat, inkább dühösen becsukják az oldalt. Esztétikus megoldás a képek körülfolyatása szöveggel, és a sorkizárt tartalom is nagyon szép oldalt eredményez. Az esztétikum és a rendezettség nyugalmat és megbízhatóságot sugall, ezért fontos hogy időt szánjunk a tartalom megfelelő elrendezésére.

Linkek

A linkek elhelyezése fontos az oldalon és a szövegben, hiszen a web alapvetése a link. Amikor a ma ismert internetet, www-t összerakták a tartalmi hitelesség és fontosság egyik fő eleme volt, hogy az adott tartalomra hány link mutat. Minél többen ajánlották ugyanis a tartalmat, az annál több linket kapott. Gyakorlatilag a keresők is az ősidőkben ezt a tartalmi és rámutató linkmennyiséget vizsgálták az oldalakon, és ez alapján ítéltek egy oldalt jónak vagy rossznak. A tartalom hitelessége volt vizsgálható a kifelé mutató linkekkel, hiszen a téma amiről írunk akkor hiteles ha a mások által írt tartalom is igazolja. Általában a szakmai tartalmaknál szokás jelölni a forrást is és ezt kifelé mutató linkekkel szoktuk megtenni. Azonban a Google a tartalmi kifelé mutató linkeket a rengeteg visszaélés miatt sok esetben spam hivatkozásoknak szokta minősíteni, ezért óvatosan bánjunk vele. Semmiképpen nem javasolt a footerben és az oldalsávon elhelyezni kifelé mutató linkeket, ha mégis muszáj akkor lássuk el nofollow jelöléssel. (folytatjuk)

Keresőbarát webáruház építés

A Google első tíz helyezése viszi el az üzletek nagy részét. Ezért amikor seo webáruházat építünk akkor az első tíz helyezést célozzuk meg. A jó helyezés elfoglalása akár 6-12 hónapig is eltarthat.

Mitől lesz keresőbarát egy webáruház?

A cím azaz TITLE nagyon fontos. Bele kell írni a főbb kulcsszavakat, amelyek  a termékre vonatkoznak ugyanakkor törekedni kell rá, hogy a cím ne legyen nagyon hosszú. A címből generálódik az url, és ennek beszédesnek kell lennie, amely elárulja a Googlenak, hogy milyen termék található alatta. A cím részt vesz az URL felépítésében, az URL felépítése: http, vagy https, webáruház neve, főkategória, alkategória, termék neve (title).

Minden eszközön egyformán jól látható, illetve olvasható a webáruház?

Ügyelni kell rá, hogy a termék neve, illetve címe egyszerű és pontos legyen, valamint tartalmazza azt amit a vásárlók keresnek. Kulcsszó kutatással illetve kulcsszó tervezéssel pontosan láthatóvá válik, hogy milyen terméknevekre szoktak a vásárlók rákeresni, és ezekre kell a termékeket elnevezni. Így sokkal könnyebben rátalálnak az általunk forgalmazott termékekre. A fő és alkategóriáknál szintén kulcsszavakat adunk meg amelyek alapján felismerhető lesz, hogy milyen termékek találhatók a kategórián belül. Ha tudunk bánjunk szűkösen az alkategóriákkal, ha lehetséges csak főkategóriákat alakítsunk ki. A vevő szempontjából fontos a jó rendszerezés, és a megfelelő átláthatóság, tehát ez prioritást élvez az egyszerűséggel szemben. Tehát ha a jó átláthatóság megköveteli az alkategóriákat akkor csináljunk átlátható és egyszerű, kulcsszavas alkategóriákat.

A termékoldal struktúrája

  • termék neve,
  • kategóriája,
  • leírása,
  • jellemzői,
  • ára,
  • jellemző címkék.

Bánjunk bőkezűen az egyedi leírószöveggel, hiszen ez fogja megkülönböztetni termékünket a többi ugyanolyan terméktől, amelyeknek leírását simán bemásolják más weboldalakról, ami kényelmes, viszont seo szempontból nem jó megoldás.

Keresőbarát kategória oldal.

A kategóriaoldal betekintőjében ízelítőt adjunk a termék leírásából, de a szöveg ne legyen túl hosszú a betekintőben, viszont tudja a vásárló, hogy ha kattint, milyen termék oldalára jut. Jó, ha a termék leírószövegének az első 160 karakterében a termék description azaz leírószövegét írjuk le, hiszen a webáruházak motorja a description-t a termék leírásából veszi át. A “Tovább olvasom” Bővebben, stb. szavak helyett inkább a termék nevét linkeljük, illetve ikonra kattintson a felhasználó, így elkerüljük, hogy felesleges és irreleváns szövegtöltelékekkel legyen tele a webáruházunk, hiszen oldalanként húsz terméknél már hússzor megjelenik a “Tovább olvasom” vagy a “Bővebben” link és ez nem jó SEO szempontból. A kategória oldal kisméretű képeket tartalmazzon és gyorsan listázza ki a kategóriába tartozó termékeket, átlátható formában.

Kulcsszavak a webáruházban

A webáruházban egyszerűen és könnyen be tudjuk építeni a kulcsszavakat a termékek nevébe, címébe és a leírásába. Jól használhatók az egyéb kulcsszó összetételek a termékek címkézésénél, amikor a különböző jellemzők alapján felépített kulcsszavakra kattintva legyűjthetők a kulcsszóhoz tartozó termékek, ezáltal a vásárló pontosabban rátalálhat arra a termékre amit keres. Fontos, hogy a kulcsszavakat természetesen használjuk, az érthetetlen szövegírás és a két mondatba beírt öt ugyanolyan kulcsszó nem válik a seo előnyére. Fontos, hogy releváns szavak legyenek a termékhez társított kulcsszavak, nem odavaló kulcsszavakat nem szabad elhelyezni a tartalomban. Kulcsszóként nem csak 1db szavakat használjunk, hanem 2-3 szóból álló összetett kulcsszavakat is, amelyekre a vevők valószínűleg rá fognak keresni, például “Wellness törölköző fehér”, vagy “Fehér nagyméretű gyapjú törölköző”

A termékhez társított képeket a termék neve a TITLE alapján nevezzük el, a képneveket a végére elhelyezett számmal illetve tulajdonsággal (pl:fehér) különböztessük meg. A képnév nem tartalmazhat speciális jelet, ékezetes karaktert és szóközt, valamint az angol abc karaktereit használjuk az elnevezés során. A kép nevének szavait vízszintes elválasztójellel fűzzük össze, például: a Férfi póló narancs termék képe a ferfi-polo-narancs-1.jpg nevet kapja, az alulvonást már nem használjuk ilyen célra.

Legyen a webáruház egyszerű

Sokan esnek abba a hibába, hogy értelemszerű dolgokat értelmetlenül jeleznek. Ha például rákattintva a termékképre a termék adatlapjára jutunk, nem kell külön kis láncszem grafikával jelezni, mert ez egyértelmű (kellene, hogy legyen) valamit kerüljük el a felesleges sallangokat. Egyrészt a vásárló gyorsabban és könnyebben megtalálja amit keres, másrészt kevesebb lesz a felesleges kód, harmadrészt gyorsabb lesz az oldal betöltése. Gondolkozzunk a felhasználó logikájával. A legjobb rendszerek mindig úgy születtek, hogy világos, logikus megoldások illetve műveletek követik egymást, amely még a gyerekeknek sem okoz gondot. Kerüljük el az egy menüpontra való kattintás után megjelenő újabb menüpontokat, mert ezt a google sem szereti, és megvalósíthatjuk a tökéletesen átláthatatlan webdzsungelt. A menüszerkezet legyen jól tagolt és átlátható, könnyen olvasható szerkezetű. A kategória rendszer legyen 1 vagy 2 szint mélységű, az ennél mélyebb szerkezet ismételten átláthatatlan lesz, ilyenkor inkább a második kategóriánál építsünk be szűrőt amelyikkel a vásárló tudja leszűrni a termékeket.

Mennyi termékünk legyen?

Legyen legalább annyi termékünk mint a konkurenciánál, és jó ha vannak olyan kiegészítőink amelyek a megvásárolt termékhez kiegészítőként ajánlható. Ne tegyünk nagyon sok terméket egy kategóriába, mert kétségbe esik a vásárló az egy kategóriában megjelenő több száz terméktől, és nem is fogja őket végig kattingatni. Ha sok termékünk van, akkor építsünk be szűrőt, vagy hozzunk létre részletesebb fő kategóriarendszert amelyen belül el tudjuk osztani a termékeket. Egy terméklista oldalon a max: 30-50db termél kilistázása javasolt, ennél több termék megjelenítése nagyon megterheli a gyengébb számítógépet. Általános szabály, hogy az elkészült webáruházat teszteltessük ismerősökkel, nagyobb gyerekekkel, és kérjük ki a véleményüket, hogy szerintük milyen a működése, és hogy min kellene változtatni, hogy jobb legyen a használata. Sokszor meglepő és érdekes dolgokat tudnak javasolni, amit érdemes beépíteni a webáruházba. A felhasználói vélemények alapján történő fejlesztés a lehető legjobb módszer, hogy felhasználóbarát webáruházat készítsünk, amely utána a nagyobb forgalommal hálálja meg a törődést.

 

 

Hogyan készítsünk a googlenek tetsző tartalmat?

Miért kell kereső optimalizálni? Azért kereső optimalizálunk, hogy a googleben a legelső oldalra kerüljünk, és ott is lehetőleg benne legyünk az első öt találatban. Aki a googlen keresztül érkezik hozzánk az potenciálisan értékesebb látogató mint az aki egyéb közösségi oldalakon keresztül talál meg minket mivel előbbiek pontosan azt a terméket vagy szolgáltatást keresik, ami nálunk van. Beírják a keresőbe, hogy szeretne egy “kalapácsot” és ha mi árulunk ilyet és szerepel az oldalunkon ez a szó akkor akkor nagyobb eséllyel talál ránk és el tudjuk adni a terméket. Azonban az elmúlt pár évben jelentősen megváltoztak a keresőoptimalizálás szabályai, mivel a google fontos irányelve, hogy a minőségi tartalmat részesítse előnyben.  Minőségi tartalom pedig az ami a mi vásárlóközönségünknek tetszik, és olvassa, böngészi, használja azt. Ha nem tetszik nekik akkor hiába mondjuk rá, hogy minőségi a tartalom és jól van megírva, a google nem fogja jónak minősíteni. A kulcsszavakkal teleírt weboldalakat amelyeket a google manipulációjára használták, már elkezdte hátrébb sorolni a keresőmotor, és az ilyen jellegű honlapok hamarosan el fognak tűnni. A túlzott kulcsszó használat akár kitiltást is eredményezhet. Előfordulhat olyan is, hogy a felhasználók büntetik a weboldalt azzal, hogy nem böngészik a tartalmat kevés időt töltenek az oldalon, ezt érzékeli a keresőmotor és hátrébb sorolja az oldalt. A régebbi büntetőrutinok manapság már nem tiltják ki az oldalt ha gyenge minőségű tartalmat, olvashatatlan betűtípust, vagy sehova sem mutató linkeket érzékelnek, hanem “csak” hátrébb sorolják. Tehát teljesen mindegy, hogy mennyire optimalizálunk egy oldalt, ha nem elég jó a tartalom, hogy a közönség nem olvassa, nem likeolja , nem értékeli, akkor kidobott pénz és idő volt a weboldal készítése. Jelenleg a google azt figyeli, hogy mit csinál a felhasználó, figyeli, hogy mennyi időt tölt az oldalon, hányan osszák meg, ezen kívül a nyelvhelyességet, milyen alcímet és címeket adunk, mennyire tagoljuk a szöveget és ezek alapján figyel az algoritmus. Aki jó szöveget ír, annak a bejegyzéseit elolvassák, és ezáltal időt töltenek  a weboldalon. Aki nem ír jó szöveget, annak a tartalmát átfutják a látogatók, majd bezárják az oldalt. Előfordulhat olyan is, hogy azért nem olvassák el az egyébként jó szöveget, mert nem tudják, például nagyon kisméretű vagy olvashatatlan betűtípus.

Hogyan írjunk kereső optimalizált tartalmat ami a közönségünknek tetszik?

Először is tudnunk kell, hogy mivel foglalkozunk, mert erre építünk tartalmat, ebből lesznek kulcsszavaink amire felépíthetjük a szöveget. Ha a kalapácsról írunk akkor erről kell bejegyzéseket létrehozni: milyen típusú kalapácsok vannak, miből készítik őket, hogyan kell használni,  melyik mire jó stb. Ezeket úgy kell megírni, hogy az ügyfelek megértsék, és a figyelmük folyamatosan ébren legyen tartva, tehát jó ha újdonságokat és érdekes információkat osztunk meg, nem csak bekopizunk valahonnan pár ugyanolyan mondatot.

Cím: A google szereti azt, ha a címben benne van a kulcsszó így könnyebb látogatót szerezni a weboldalra. Nagyon fontos az első pár mondat, ha ez nem tetszik a látogatónak akkor nagyon hamar ellép , tehát meg kell harcolnunk azért, hogy tovább olvasson és gördítse az oldalt. Jó, ha plusz információt adunk neki, előre vetítjük, hogy mit fog olvasni a cikkben, ezzel felkeltjük az érdeklődést.
Szöveghossz: érdemes hosszú szövegeket írni,részletesen akár szakmailag is belemerülni, mert így megtalálnak mindent amit szeretnének tudni az adott dologról, az emberek sok időt töltenek a weboldalunkon ezáltal a google jónak minősíti a tartalmunkat.

Figyelemfelkeltő, jól olvasható szöveg kell, mert abból sokat elolvasnak az emberek, ellentétben az unalmas nehezen értelmezhető írásokkal. Figyeljünk a helyesírásra, mivel az olvasó néhány hiba után azt gondolja, hogy a szöveg egy igénytelen firkálmány és kilép a weboldal böngészéséből. Legjobb, ha mással is átolvastatjuk és nem csak a helyesírás elemzővel ellenőriztetjük.

Hová kerüljenek a kulcsszavak?: Ma már nem kell teleszórni a szöveget a kulcsszavakkal elég ha néhányszor benne van, de ha egy adott témáról írunk ez úgy is elkerülhetetlen. A legjobban rangsorolt weboldalaknál átlagosan néhány százalékban szerepel a kulcsszó. Hivatkozzunk külső minőségi, szakmai oldalakra is mert ezt szereti a google és ez minket is minősít.

Saját releváns tartalmakra is hivatkozzunk és betehetjük linkelve, vigyázva arra, hogy ne legyenek 404. es oldalak.

Nagyon fontos, hogy rendszeresen legyenek frissítve a tartalmak heti akár két alkalommal is, a statikus oldalak már nem elegendőek. Frissített oldalakra gyakrabban visszatérnek a látogatók, mivel arra számít, hogy valami más újdonságot  is találni fog ami az érdeklődési körébe tartozik.

Erős kormányzati linkek másképp…

Sokszor megkérdezik, hogy honnan és hogyan lehetne erős kormányzati linkek -et** szerezni? Az ember ilyenkor a fejét vakarja, mert az erős kormányzati linkekhez erős kormányzati szolgáltatást kell nyújtani, vagy olyan tartalmat amelyik kiérdemli ezt tehát nem könnyű. Mégis van akik pofonegyszerűen és mégis olcsón szereznek maguknak kormányzati linkeket. Hogy hogyan? Nagyon egyszerűen: elkövetnek valamilyen súlyos jogsértést, és a jogsértés leírása a cégadatokkal együtt a hatósági eljárás után megjelenik a kormany.hu weboldalán a súlyos jogsértést elkövető cégek között, gyönyörűen linkelve a jogsértést elkövető cég weboldalát. A legviccesebb az egészben, hogy a linket kitevő webmester elfelejti ilyenkor beírni a “nofollow” attribútumot (még jó, hogy a link rákattintás után új ablakban nyílik meg és nem viszi el a látogatót a kormányzati oldalról a webáruházba… ) ergo ad egy iszonyat erős linket a vállalkozás weboldalának, amelyik tovább növeli a látogatottságát. (A bejegyzés a 2017-04-24. -i állapotot rögzíti)

keresooptimalizalas

Ez is egy un: tipikus Hungaricum, a hozzáértés és a szakmaiság csúcsa, ugyanis ez az oldal azért teszik ki a vállalkozás linkjét és adatait, hogy a vállalkozás a jogsértés miatt megszégyenüljön, természetesen a történet pont fordítva sül el.

A legjobb az egészben, hogy a link egy forintba sem kerül, mivel a cég ezután röhögve pótolja a hiányosságokat, és a linkje két évig kint marad a kormany.hu weboldalon.

Magyarország én így szeretlek…  🙂

** A Google kiemelkedő linkerőt ad a kormányzati és oktatási intézményekből kilépő linkeknek. A magyarázat a Trust Flow-ban van, ugyanis a naív kereső azt hiszi, hogy az ilyen kaliberű intézmények olyan cégeknek illetve weboldalaknak adnak linket akikben megbíznak.

Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás, linképítés, seo. Keresőoptimalizált honlapok készítése. Weboldalak készítése kifejezetten abból a célból, hogy a google találati rangsorában az első oldalon megjelenjen a megadott kulcsszavakra. Top weboldalak építése. Honlap programozás keresőbarát módon. Teljes céges weboldalak felépítése, brand stratégia kidolgozás, megépítése, menedzselés. Egyéni honlapok készítése, ahol a szolgáltatásra vagy tartalomra valóban rátalálnak, a kínált szolgáltatások, vagy árucikkek valóban megjelennek a keresőkben. Csak szabályos kódok, specifikációk szerinti oldalépítés, értékes linkek, tartalmas szöveg. Hosszú időn keresztül elöl lehet a weboldala a keresőkben. Weboldalak regisztrálása a keresőkben. Megadott kulcsszavakra link építés. Kulcsszavak építése a szöveges tartalomban. Meta elemek beírása, description kidolgozása. Webmester eszköztár létrehozása, fejlesztése, optimalizálás a google visszajelzései alapján. Top weboldalak építése.