Keresőbarát webáruház építés

Kategória: Hírek

A Google első tíz helyezése viszi el az üzletek nagy részét. Ezért amikor seo webáruházat építünk akkor az első tíz helyezést célozzuk meg. A jó helyezés elfoglalása akár 6-12 hónapig is eltarthat.

Mitől lesz keresőbarát egy webáruház?

A cím azaz TITLE nagyon fontos. Bele kell írni a főbb kulcsszavakat, amelyek  a termékre vonatkoznak ugyanakkor törekedni kell rá, hogy a cím ne legyen nagyon hosszú. A címből generálódik az url, és ennek beszédesnek kell lennie, amely elárulja a Googlenak, hogy milyen termék található alatta. A cím részt vesz az URL felépítésében, az URL felépítése: http, vagy https, webáruház neve, főkategória, alkategória, termék neve (title).

Minden eszközön egyformán jól látható, illetve olvasható a webáruház?

Ügyelni kell rá, hogy a termék neve, illetve címe egyszerű és pontos legyen, valamint tartalmazza azt amit a vásárlók keresnek. Kulcsszó kutatással illetve kulcsszó tervezéssel pontosan láthatóvá válik, hogy milyen terméknevekre szoktak a vásárlók rákeresni, és ezekre kell a termékeket elnevezni. Így sokkal könnyebben rátalálnak az általunk forgalmazott termékekre. A fő és alkategóriáknál szintén kulcsszavakat adunk meg amelyek alapján felismerhető lesz, hogy milyen termékek találhatók a kategórián belül. Ha tudunk bánjunk szűkösen az alkategóriákkal, ha lehetséges csak főkategóriákat alakítsunk ki. A vevő szempontjából fontos a jó rendszerezés, és a megfelelő átláthatóság, tehát ez prioritást élvez az egyszerűséggel szemben. Tehát ha a jó átláthatóság megköveteli az alkategóriákat akkor csináljunk átlátható és egyszerű, kulcsszavas alkategóriákat.

A termékoldal struktúrája

  • termék neve,
  • kategóriája,
  • leírása,
  • jellemzői,
  • ára,
  • jellemző címkék.

Bánjunk bőkezűen az egyedi leírószöveggel, hiszen ez fogja megkülönböztetni termékünket a többi ugyanolyan terméktől, amelyeknek leírását simán bemásolják más weboldalakról, ami kényelmes, viszont seo szempontból nem jó megoldás.

Keresőbarát kategória oldal.

A kategóriaoldal betekintőjében ízelítőt adjunk a termék leírásából, de a szöveg ne legyen túl hosszú a betekintőben, viszont tudja a vásárló, hogy ha kattint, milyen termék oldalára jut. Jó, ha a termék leírószövegének az első 160 karakterében a termék description azaz leírószövegét írjuk le, hiszen a webáruházak motorja a description-t a termék leírásából veszi át. A “Tovább olvasom” Bővebben, stb. szavak helyett inkább a termék nevét linkeljük, illetve ikonra kattintson a felhasználó, így elkerüljük, hogy felesleges és irreleváns szövegtöltelékekkel legyen tele a webáruházunk, hiszen oldalanként húsz terméknél már hússzor megjelenik a “Tovább olvasom” vagy a “Bővebben” link és ez nem jó SEO szempontból. A kategória oldal kisméretű képeket tartalmazzon és gyorsan listázza ki a kategóriába tartozó termékeket, átlátható formában.

Kulcsszavak a webáruházban

A webáruházban egyszerűen és könnyen be tudjuk építeni a kulcsszavakat a termékek nevébe, címébe és a leírásába. Jól használhatók az egyéb kulcsszó összetételek a termékek címkézésénél, amikor a különböző jellemzők alapján felépített kulcsszavakra kattintva legyűjthetők a kulcsszóhoz tartozó termékek, ezáltal a vásárló pontosabban rátalálhat arra a termékre amit keres. Fontos, hogy a kulcsszavakat természetesen használjuk, az érthetetlen szövegírás és a két mondatba beírt öt ugyanolyan kulcsszó nem válik a seo előnyére. Fontos, hogy releváns szavak legyenek a termékhez társított kulcsszavak, nem odavaló kulcsszavakat nem szabad elhelyezni a tartalomban. Kulcsszóként nem csak 1db szavakat használjunk, hanem 2-3 szóból álló összetett kulcsszavakat is, amelyekre a vevők valószínűleg rá fognak keresni, például “Wellness törölköző fehér”, vagy “Fehér nagyméretű gyapjú törölköző”

A termékhez társított képeket a termék neve a TITLE alapján nevezzük el, a képneveket a végére elhelyezett számmal illetve tulajdonsággal (pl:fehér) különböztessük meg. A képnév nem tartalmazhat speciális jelet, ékezetes karaktert és szóközt, valamint az angol abc karaktereit használjuk az elnevezés során. A kép nevének szavait vízszintes elválasztójellel fűzzük össze, például: a Férfi póló narancs termék képe a ferfi-polo-narancs-1.jpg nevet kapja, az alulvonást már nem használjuk ilyen célra.

Legyen a webáruház egyszerű

Sokan esnek abba a hibába, hogy értelemszerű dolgokat értelmetlenül jeleznek. Ha például rákattintva a termékképre a termék adatlapjára jutunk, nem kell külön kis láncszem grafikával jelezni, mert ez egyértelmű (kellene, hogy legyen) valamit kerüljük el a felesleges sallangokat. Egyrészt a vásárló gyorsabban és könnyebben megtalálja amit keres, másrészt kevesebb lesz a felesleges kód, harmadrészt gyorsabb lesz az oldal betöltése. Gondolkozzunk a felhasználó logikájával. A legjobb rendszerek mindig úgy születtek, hogy világos, logikus megoldások illetve műveletek követik egymást, amely még a gyerekeknek sem okoz gondot. Kerüljük el az egy menüpontra való kattintás után megjelenő újabb menüpontokat, mert ezt a google sem szereti, és megvalósíthatjuk a tökéletesen átláthatatlan webdzsungelt. A menüszerkezet legyen jól tagolt és átlátható, könnyen olvasható szerkezetű. A kategória rendszer legyen 1 vagy 2 szint mélységű, az ennél mélyebb szerkezet ismételten átláthatatlan lesz, ilyenkor inkább a második kategóriánál építsünk be szűrőt amelyikkel a vásárló tudja leszűrni a termékeket.

Mennyi termékünk legyen?

Legyen legalább annyi termékünk mint a konkurenciánál, és jó ha vannak olyan kiegészítőink amelyek a megvásárolt termékhez kiegészítőként ajánlható. Ne tegyünk nagyon sok terméket egy kategóriába, mert kétségbe esik a vásárló az egy kategóriában megjelenő több száz terméktől, és nem is fogja őket végig kattingatni. Ha sok termékünk van, akkor építsünk be szűrőt, vagy hozzunk létre részletesebb fő kategóriarendszert amelyen belül el tudjuk osztani a termékeket. Egy terméklista oldalon a max: 30-50db termél kilistázása javasolt, ennél több termék megjelenítése nagyon megterheli a gyengébb számítógépet. Általános szabály, hogy az elkészült webáruházat teszteltessük ismerősökkel, nagyobb gyerekekkel, és kérjük ki a véleményüket, hogy szerintük milyen a működése, és hogy min kellene változtatni, hogy jobb legyen a használata. Sokszor meglepő és érdekes dolgokat tudnak javasolni, amit érdemes beépíteni a webáruházba. A felhasználói vélemények alapján történő fejlesztés a lehető legjobb módszer, hogy felhasználóbarát webáruházat készítsünk, amely utána a nagyobb forgalommal hálálja meg a törődést.

 

 

Kapcsolódó bejegyzések

  • Keresőoptimalizálás elemeiKeresőoptimalizálás elemei A keresőoptimalizálás egy rendkívül összetett feladat amelyen belül a tartalmi elemek finomhangolása által érjük el a kívánt célt. Olyanok ezek az elemek mint az orgona sípjai, ha minden […]
  • A Long-tail és kulcsszó kutatásA Long-tail és kulcsszó kutatás A Long-Tail technika jól ismert SEO eszköz, amelyet sok blog és weboldal használ az online világban. A technika elsődleges haszna, hogy az a felhasználó akit a Long-Tail technikával a […]
  • Hogyan készítsünk a googlenek tetsző tartalmat?Hogyan készítsünk a googlenek tetsző tartalmat? Miért kell kereső optimalizálni? Azért kereső optimalizálunk, hogy a googleben a legelső oldalra kerüljünk, és ott is lehetőleg benne legyünk az első öt találatban. Aki a googlen keresztül […]