Seo

A SEO (angolul Search Engine Optimization) a weblapoldal keresőmotorokban való megjelenésének az optimalizálását jelenti, hogy a főbb keresőszavak beírása esetén a kereső a mi oldalunkat adja vissza találatként, lehetőleg az első oldalon. A SEO elsősorban a tartalom megfeleltetését jelenti a kulcsszavakra, a tartalomnak a keresőrobot számára is értelmezhetően azt kell kifejeznie amiről a weboldal szól. Másrészt a weboldalra mutató, seo linkeknek is tartalmazniuk kell azokat a fő kifejezéseket, amelyek a weboldal főbb témái, hiszen ez alapján kattintanak ezekre a linkekre. Lényegében ezek alkotják a keresőre optimalizálást. Tartalmakat sokféleképpen írhatunk le, rávethetjük magunkat egyből a lényegre, vagy leírhatunk köntörfalazva úgy is egy szöveget, hogy az olvasó csak hosszas gondolkozás után jön rá, hogy miről is szeretnénk írni. A seo keresőoptimalizálás szempontjából a lényegre törő megfogalmazás a szerencsés, hiszen a robot a találat visszaadás során azt tárja a kereső elé, amit mi beírtunk. A seo költészet. Azaz inkább hasonlít a költészethez. Tudjuk ugye, hogyan kell verset írni: sok mondatot leír az ember, a sorok nagyjából legyenek egyforma hosszúak, és a végük rímeljen. Még sincs sok Petőfi Sándor Magyarországon, hiszen ha ilyen egyszerű lenne verset írni, akkor mindenki költővé válna aki leír egy ilyen művet. Ugyanígy a seo, vagy a keresőoptimalizálás is. Sok specifikáció és ajánlás le van írva, és a webmesterek ezek jó részét be is tartják, mégsem lesz mindenkinek a weboldalából TOP10-es helyezésű honlap. A lényeg ugyanott lehet, mint a híres költőknél, az a kis többlet, az a „spiritusz” amitől elsővé válik a honlap, és sokáig ott marad az élbolyban. A top weboldalak érzékelhetően jól működnek, és sokkal gazdaságosabb egy weboldalt optimalizálni, mint sok-sok pénzt kifizetni hirdetésekre, adwords-re, stb. Tehát aki a SEO-ba fektet, az jóval gazdaságosabban bánik az anyagi erőforrásaival, mint aki számolatlanul öli a reklámba a pénzt. A keresőoptimalizálás azért is fontos, mert az emberek jó része immúnis lett a reklámokra, egyre kevesebben kattintanak az adwords-re, banner-re, a link gyűjtemények pedig „elgazosodtak”, néha nehezebb eligazodni, egy több ezer linket tartalmazó gyűjteményben, mintha átnézzük a google keresésre adott első lapját. Tehát egy út marad, optimalizálni, seo építeni, megfeleltetni az oldalunkat a keresővel, és élvezni a hatást. Hát ezért olyan fontos a seo.